dinsdag 10 juli 2012

Dikke vetzakken in speedo's!


 20:08

Zondag was ons relaxdagje. We hebben ’s ochtends lekker uitgeslapen. Dat houdt in dat mijn ouders al vrij vroeg wakker zijn, voor vakantie begrippen, en dat ik gewoon nog heel lang op bed lig. Dat heb ik toch altijd de eerste paar dagen, dan moet alle moeheid er even uit. Na het ontbijt heb ik nog even lekker gelezen. Ik lees momenteel ‘Dear John’ van Nicholas Sparks, ik vind zijn boeken altijd wel leuk om te lezen. Om 3 uur vonden we dat het eens tijd werd om iets te gaan doen. Dus pakten we wat spulletjes bij elkaar en gingen we de omgeving verkennen.

We liepen langs het meer, het heet volgens mij Wallersee, en daar stonden allemaal van die vakantiehuisjes naast. Zo schattig, van die kleine huisjes waarbij je super mooi uitzicht hebt op het meer. Ik zou zelf echt wel zo’n huisje willen hebben als ik in Oostenrijk ergens in een stad zou wonen, dan kun je er in het weekend er even lekker tussenuit. Als je dan iets verder loopt kom je in een dorpje en daar staan geen kleine schattig huisjes, maar kasten van huizen. Holy shit! Dat zijn gewoon echt allemaal dikke villa’s. En later kwamen we er ook achter dat het hier in Oostenrijk helemaal niet duur is om zo’n huis te bouwen. Al die huizen hadden ook gewoon een super grote tuin en een groot zwembad. Je zou zo naar Oostenrijk verhuizen, alleen al voor de mooie natuur en de huizen.



Toen we na lang ronddwalen en zoeken de camping weer hadden gevonden, gingen we bbq’en. Dat was op zich wel lekker, alleen jammer dat al die oudje mannetjes met super dikke buiken in een speedo naar het strand lopen en dan lekker langs je heen lopen. Pech, eetlust weg! Ik ben dus maar met mijn rug naar het pad gaan zitten. Echt super smerig, gewoon de hele dag door lopen ze heen en weer tussen het strand en hun huisje en dan hebben ze niet eens het fatsoen om een shirt en broek aan te trekken. Kijk als het nou surfers waren met mooie strakke buikjes, dan had ik er geen problemen mee, maar oude vetzakken is niet echt leuk.
We waren bijna klaar met bbq’en toen het ineens keihard begon te waaien en de lucht heel erg donker werd. We hebben dus snel maar alles naar binnen gedaan en toen begon het ook gelijk te onweren en te regenen. Maar het mooie van zo’n land als Oostenrijk is dat na 10 minuten het alweer gestopt is en de zon ook weer gelijk gaat schijnen.

Maandag gingen we naar Salzburg, een stad 20 minuten met de trein van de camping vandaan. Met de trein gaan was echt super leuk, want je rijdt hier niet langs van die kale saaie weilanden, wat in Nederland wel vaak het geval is, maar je rijdt zo door de bergen en je kan dan heel mooi naar beneden kijken en het uitzicht is gewoon weer heel  mooi.

Toen we in Salzburg waren aangekomen liepen we naar de oude stad, want dat scheen heel erg mooi te zijn. Nou het viel best wel tegen, het was helemaal niet zo gezellig en druk en het was ook niet extreem mooi ofzo. Wat wel leuk was, was dat er tussen de nieuwe en de oude stad een brug is waar mensen allemaal van die hangslotjes aan hangen en dan schrijven ze hun naam en die van hun vriend, vriendin, man of vrouw erop en dan gooien ze het sleuteltje in de rivier. Dat ziet er echt leuk uit, en op sommige stukken hingen heel erg veel slotjes. Rond half 6 gingen we weer terug naar de camping.



Op de camping was een restaurantje waar we al eerder wat hadden gedronken. En als je daar een colaatje besteld krijg je gelijk een glas van 0,5 liter. Het eten zag er heel lekker uit, dus gingen we die avond maar in het restaurant eten. Net voordat we ons eten kregen, zagen we in de keuken een bord vallen en een ober zei al van dit moeten we weggooien, maar uiteindelijk kregen wij ons eten wel gewoon. We maakte al een grapje van; Dit keer geen batterij in het eten maar een scherf van het bord. (dit moet ik even toelichten. Zo’n 4 jaar geleden gingen we naar Kroatië op vakantie en toen waren we ook uit eten en toen dacht mijn vader op een gegeven moment dat er een stuk van zijn tand af was, bleek het zo’n klein rond batterijtje te zijn die in de salade zat. Oeps! Dus toen riepen wij de ober en uiteindelijk kregen we gratis ijs en drinken.) Net voordat we klaar waren dacht mijn moeder ineens ook dat haar tand af was gebroken, en ja hoor het was een stukje scherf van het bord. Dus toen riepen we weer de ober en vertelden wij het. Nou alle drie de obers hebben zo’n 3 keer hun excuses aangeboden en toen vroegen ze of we misschien wat te drinken wilden van het huis, ja tuurlijk willen wij dat. Later kwamen ze ook nog aan met Schnapps, dat was trouwens best wel lekker. En toen we om de rekening vroegen hoefden we niet te betalen voor dat gerecht, dus dat scheelde ons weer heel wat geld. Haha, domme mensen daar. Ze hadden het weg moeten gooien en opnieuw moeten beginnen, dan waren ze minder geld kwijt dan nu.



Vandaag zijn we weer naar een andere camping gegaan. We reden richting Wenen en hadden een camping gezien in zo’n campinggids die ons wel wat leek. In Linz gingen we even een tussenstop maken om de stad in te gaan. Dit keer viel het helemaal niet tegen, die stad was wel een stukje leuker en gezelliger.
Op het marktplein gingen we een ijsje eten. We gingen daar op een terrasje zitten en toen kregen we de kaart. Wauw! Wat zagen die ijsjes er allemaal lekker uit. Het waren bijna allemaal van die sorbets en het waren zoveel verschillende dat ik echt even moeite had met kiezen, maar uiteindelijk heb ik een heerlijk ijsje gekozen met cranberry-ijs en vanille ijs en cranberries erdoorheen. En groot dat die ijsjes waren! Het was zoveel dat ik het niet eens op kreeg. En het was echt heerlijk en helemaal niet zo duur. Vergeleken met Nederland is Oostenrijk een heel goedkoop land.

Nadat we door Linz hadden gelopen gingen we richting de camping. Plotseling stopten mijn ouders bij een mediamarkt en toen zeiden ze ineens dat ik voor mijn verjaardag (morgen!) iets mocht uitzoeken voor mijn nieuwe camera. Ik mocht bijvoorbeeld een nieuwe lens kopen. Ik ben nu dus hartstikke blij! Mijn ouders zijn geweldig. Ik heb nog geen lens gekocht, want ik ben bang dat ik een verkeerde koop en dat het niet werkt en dan kun je niet even teruggaan naar de mediamarkt in Oostenrijk. Dus als we weer in Nederland zijn gaan we naar een media markt en mag ik een lens kopen :D

We zijn net aangekomen op de camping, anders dan de vorige camping is dit wel echt een doortrekcamping. Er zijn niet heel veel mensen, maar het is wel lekker rustig en alles is heel erg schoon en mooi. We zullen hier toch niet heel lang blijven. Van de week gaan we naar Wenen en ik ben benieuwd hoe het daar is. Volgens verschillende bronnen is het heel erg mooi.

Grüß Gott

Geen opmerkingen:

Een reactie posten